Als je mij al wat langer volgt weet je dat ik een vaste fotograaf heb. Nadine van New Fotografie heeft mij inmiddels al vier keer voor haar camera gehad. Vorig jaar juli, november, afgelopen februari en zo’n twee weken geleden. Mijn aller-allereerste shoot was bij iemand anders, want helaas kende ik Nadine nog niet. Nu ik Nadine ken, haar werk ken en keer op keer ontzettend blij ben met mijn foto’s wil ik geen andere fotograaf meer. Omdat ik zo’n fan ben van haar werk heb ik Nadine gevraagd een blog te schrijven over haar ‘werk’. Ze schreeuwde nog net geen JA DAT WIL IK, maar ze was wel heel enthousiast. Lees je mee?

Ben jij een mens of een bedrijf?
Weet je nog die kinderboeken van vroeger? Jij keek lekker naar de plaatjes, terwijl iemand anders te teksten voorlas. Dat lezen was namelijk nog veel te moeilijk toen en plaatjes waren veeeeel leuker, want daar kon je je hele fantasie op los laten gaan! Oke, tekstondernemers zullen het hier misschien ietsje minder mee eens zijn, maar dat zal met hun vak te maken hebben 😉

Oke leuk, maar wie ben jij?
Zal ik mij eerst nog even voorstellen? Mijn naam is Nadine van Spanje en ik zorg ervoor dat ondernemers zichtbaar worden door middel van maatwerk fotografie. Esmeralda is ook zo’n ondernemer die mega zichtbaar is geworden en foto’s heeft die naadloos aansluiten bij haar missie: juridische zaken toegankelijk maken voor iedereen. Esmeralda regelt al mijn juridische zaken, mocht je haar nog niet goed kennen: ze is geweldig!

Mensen doen zaken met mensen
En niet met een bedrijfsnaam. Coolblue is een goed voorbeeldbedrijf, ze laten namelijk veel menselijk zien in hun online communicatie. Ook Pieter Zwart is zelf heel erg goed zichtbaar als CEO van Coolblue, bijvoorbeeld op LinkedIn. Maar goed, Coolblue is wel echt een groot bedrijf en als die menselijkheid voor hen al zo goed werkt, dan is dat ook voor jou als kleinschaligere ondernemer zo. Zeker als bedrijf met 1 tot 10 medewerkers, is het super waardevol om de mensen als belangrijkste factor te zien. Iets wat ik altijd zeg, is dat iedereen jouw aanbod, doelgroep, en kernwaarden kan hebben, maar nooit exact dezelfde persoonlijkheid kan hebben. Waarom zou jouw persoonlijkheid dan niet jouw allergrootste USP (unique selling point) zijn?

3 tips voor meer persoonlijkheid
1. Stel jezelf regelmatig voor in een social media post – Per maand krijg je er misschien wel tientallen volgers bij. Geloof me, die weten echt nog niet allemaal wie jij bent en waarmee je hen kan helpen. Het is goed om jezelf daarom eens in de zoveel tijd voor te stellen. Bijvoorbeeld elke keer als er weer een x-aantal volgers bij gekomen zijn of wanneer jij voelt dat er weer even behoefte aan is.

2. Jouw waarom – Waarom doe je wat je doet? Wat drijft jou? Het is heel persoonlijk en misschien een beetje eng om te delen, maar zo interessant. Een goede ondernemer zal (naar mijn mening) namelijk alles vanuit zijn of haar ‘waarom’ doen en communiceren. Als je dit ook deelt met jouw volgers, begrijpen zij ook veel beter waarom ze bij jou moeten zijn in plaats van bij jouw concullega.

3. Wie ben jij buiten werktijd? – Esmeralda deelt bijvoorbeeld regelmatig iets over Dex, maar ook over haar hobby’s zoals Animal Crossing, scrapbooken en het shoppen van nieuwe sneakers. Deze hobby’s delen jouw volgers misschien wel met je en zo verdiep je de relatie met hen. Stel je voor dat ze dan een jurist nodig hebben, dan denken ze ‘Ohja die jurist op sneakers!’ of ‘Ohja die fotograaf met die tattoo’s!’

Kan ik helpen?
Naast dat ik je kan helpen aan een goed gevulde beeldbank of een contentpakket op maat, kan ik je ook heel goed helpen met jouw personal branding tijdens de personal branding inspiratiesessie! Volg mij ook zeker op social media voor veel meer tips en inspiratie!

En wil je meer blogs lezen van Nadine? Check dan ook haar website!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *